Joga

Joga – tai kūno, minčių ir jausmų sąjunga subtiliame judesyje.
Atlikdami kūno stiprinimo, tempimo ir atsipalaidavimo pratimus, dėmesį koncentruojame ne į aplinką, o į savo pojūčius, tai padeda geriau pažinti ir suvokti save. Skiriant laiko tempimo, kvėpavimo pratimams ir meditacijai, atrandama vidinė harmonija, atsipalaiduoja susikaupusi įtampa, rimsta negatyvios mintys, auga emocijų suvokimas, išmokstama įsiklausyti į tikruosius savo kūno poreikius. Joga – tai ne galutinės pozos įvaldymas, tai – kelias. Labai dažnai kartoju savo mokiniams, darykite tiek, kiek šiandien galite, neperspauskite savęs. Ir dažnas jų atsakymas būna – bet kaip tuomet mes tobulėsime? Įdomu tai, kad mes tobulėjame kiekvieną kartą, ateidami ant kilimėlio. Tas tobulėjimas nėra akivaizdžiai matomas po kelių pamokų, bet nuolatinis atsidavimas savo praktikai, kūno pajautimas yra tas tobulėjimas, kurio kiekvienam iš mūsų iš tikrųjų reikia. Labai svarbu kokių minčių vedami atliekate pratimus. Kaip atliksite asaną, jei klausite savęs: „Kaip šiandien galiu dar labiau save priimti ir pamilti?“. O kaip atliksite, jei galvosite: „Kada gi pasieksiu kakta kelius?“. Galime susitaikyti su esama situacija ir kaskart praktikuojant gilinti meilę sau, arba galime kaskart vis labiau save nuvertinti ir pykti ant savęs, kad neatitinkame kažkokių standartų.

Pamokų metu stengsimės kuo daugiau pajausti, įsiklausyti į savo poreikius.

• JOGOS PRATIMAI (ASANOS) – sustiprina ir atjaunina kūną, jis tampa lankstesnis, grakštesnis, pagerėja laikysena ir pusiausvyra, gerėja stuburo funkcinė būklė, mažėja nugaros skausmai, stimuliuojama kraujo cirkuliacija, visas kūnas aprūpinamas deguonimi ir maistingomis medžiagomis. Asanos tonizuoja įvairių liaukų ir vidaus organų veiklą, gerina nuotaiką ir gydo nemigą.

• TAISYKLINGO KVĖPAVIMO PRAKTIKA (PRANAYAMA) – kvėpavimo pratimai treniruoja už kvėpavimą atsakingus raumenis, padidina plaučių tūrį, aprūpina organizmą ir vidaus organus deguonimi, padeda atpalaiduoti ir sustiprinti nervų sistemą, nuramina protą, pagerina koncentraciją. Tampame sąmoningesni, išmokstame suaktyvinti kūną kai reikia dirbti, ir jį atpalaiduoti, kai ateina laikas poilsiui.

• TINKAMAS ATSIPALAIDAVIMAS (SHAVASANA) – mokomės sutelkti dėmesį į šį momentą, geriau įsiklausome į savo kūno poreikius, palydime kūną į visišką atsipalaidavimą.

• POZITYVUS MĄSTYMAS IR MEDITACIJA – pamokų pradžioje darome trumpą meditaciją. Pirmiausia mokomės pakeisti mintis, pakeitus jas, keičiasi veiksmai, pasikeitus veiksmams, keičiasi ir gyvenimas.